Doorgaan naar hoofdcontent

Maatschappelijke waarde van topsport

Op 11 oktober heb ik een presentatie gegeven op een bijeenkomst over de maatschappelijke waarde van topsport. De bijeenkomst werd georganiseerd door Coƶperatie Limburg Sport en Sportloket Limburg op de sportieve en inspirerende locatie Watersley Sports & Talentspark in Sittard. Er waren zo'n 40-50 deelnemers uit diverse (Limburgse) gemeenten en andere organisaties die met sport te maken hebben. 

Ik vond het best spannend om voor zo'n grote groep te spreken, maar het was erg leuk en leerzaam. Ik heb verteld over mijn sportervaringen, de persoonlijke groei die ik heb doorgemaakt en mijn doelen op weg naar de Olympische Winterspelen. Ik kreeg ook best veel vragen uit de zaal en ik hoop dat de deelnemers een goed beeld hebben gekregen van mijn ervaringen. De reacties na afloop waren in ieder geval hartverwarmend.

Het was ook voor mij een leerzame bijeenkomst waarin de waarde van topsport voor de Limburgse samenleving op een levendige en informatieve manier werd belicht. Ik vond het erg interessant om te horen hoe er over topsport werd gesproken. Sport is zoveel meer dan alleen "medailles binnenslepen". Het inspireert mensen, zorgt voor saamhorigheid binnen de samenleving, verbetert de gezondheid, bevordert innovatie en stimuleert de economie. Daar ben ik het helemaal mee eens!

Tot slot wil ik Limburg Sport en Sportloket Limburg nog een keer bedanken voor de uitnodiging om tijdens deze bijeenkomst te spreken en voor alle steun! 

En nu op naar Papendal voor de officiƫle presentatie van Team NewCold voor het nieuwe winterseizoen 2023/2024. Daarover later meer...