Doorgaan naar hoofdcontent

Volop aan het trainen

Het bobsleeseizoen is weer begonnen en de tijd gaat zo snel. Ik kan nauwelijks geloven dat ik er al  4 volle trainingsweken op heb zitten. Hoog tijd voor een update dus.

Het was heerlijk om weer terug te zijn in Lillehammer (Noorwegen) en heel eventjes terug te denken aan vorig jaar. Mijn allereerste afdaling in een bobslee. Wat was ik toen zenuwachtig en wat vond ik het spannend. En hoe anders was het nu. Natuurlijk voelde ik nog steeds een lichte, gezonde spanning voor de eerste afdaling van dit nieuwe seizoen, maar ik wist nu heel goed wat ik kon verwachten. Ik had er dan ook vooral superveel zin in. 

In Noorwegen heb ik getraind in de monobob en ik heb weer ontzettend veel geleerd. Over de bobslee, het ijs, het sturen én mezelf 😉. Ik ben dankbaar voor alle aanwijzingen en nuttige tips van onze coach en teamleden, en ook de bobsleecoaches van andere landen zijn erg behulpzaam. Dat is heel fijn en zorgt ook voor een goede onderlinge sfeer.

Na twee weken Lillehammer zijn we naar Sigulda (Letland) gevlogen. Dat was nóg meer trainen en ons voorbereiden op de eerste Europacup-wedstrijden van dit seizoen. Deze eerste Europacup-wedstrijden vinden op 30 november in Lillehammer plaats, dus we zijn deze week weer teruggevlogen naar Lillehammer. De remsters hebben zich daar bij het team gevoegd. We trainen nu dus ook met de spiksplinternieuwe tweemans-bob. En wat gaat die toch lekker door het ijskanaal (zie onderstaand filmpje). Een fantastische slee. Dit belooft nog wat👌

Het is allemaal superleuk, maar ook heel erg druk. Ik merk dat ik nauwelijks toekom aan mijn schooltaken (die ik meestal in de avonduren probeer te doen) en het benaderen van nieuwe sponsors. En dat is jammer, want ik merk dat het potje met geld dat ik afgelopen zomer heb weten te verzamelen, al aardig begint te slinken. 

Maar goed de focus ligt nu echt op het bobsleeën zelf. Dit seizoen willen we ons kwalificeren voor de World Cup in Winterberg. En de eerste stap op weg daar naar toe zijn de Europacup-wedstrijden op 30 november in Lillehammer. Ik houd jullie op de hoogte!