Doorgaan naar hoofdcontent

WK debuut in monobob liep anders dan gepland



Meedoen aan de wereldkampioenschappen bobsleeën in Winterberg. Dat was mijn belangrijkste doel voor dit seizoen. Extra leuk omdat ik dan als eerste vrouw Nederland zou vertegenwoordigen in de monobob tijdens een wereldkampioenschap.

Afgelopen weekend was het eindelijk zover: mijn WK debuut in de monobob. Maar...  met een heel ander resultaat dan waar ik van te voren op had gehoopt.

Na twee constante runs op zaterdag eindigde mijn WK avontuur op zondag in de derde run met een vervelende crash. Je kunt de beelden van deze run bekijken in de bovenstaande video, het ziet er erger uit dan het is. Met mijn nek en hoofd is gelukkig niks aan de hand. Alleen mijn elleboog heeft een klap gekregen en is wat geschaafd.

Ik baal er natuurlijk flink van. Zaterdag ging het in die desbetreffende bocht goed, maar nu kwam ik veel te hoog in de bocht waardoor de bobslee kantelde. Door deze crash eindigde ik de derde run op de 26ste en laatste plek en die plek was te laag om mee te mogen doen aan de vierde en laatste run/heat.

Gelukkig heb ik volgende week een nieuwe kans. Dan doe ik weer mee met de tweemansbob. Ik heb de medische check al weer doorstaan, dus ik kijk vol goede moed uit naar het komende weekend.

Livestream 2-woman bob: IBSF Bobsleigh & Skeleton - YouTube

Vrijdag 1 maart vanaf 15.00uur

Zaterdag 2 maart vanaf 14.30uur

Hieronder de beelden van mijn eerste 2 runs in de monobob van afgelopen weekend: